2021. szept. 24.

Utazás Covid idején 38. - szept. 17.

A mai nap programja ismét Sentosa – Costa Beach – ez alkalommal Leia nélkül. Neki ez még nem program, nekünk pedig leegyszerűsíti az életet, hiszen így csak öten vagyunk, akár egy asztalhoz is ülhetünk J Útközben a tegnap este szirénázásról, villogókról a sötétben, beszélgetünk. Mára kiderült, nem is olyan messze innen, ráadásul a lakóparkon belül, egy taxi kapott lángra és ki is égett. Ettől kicsit bizonytalanul szimatolok a velünk suhanó gépkocsiban.

Az indulás nem volt minden idegeskedéstól mentes. Levi fel van pörögve a beach-nek már az említésétől is. Berohan a liftbe, hiába mondom, hogy nem. Persze ugrok utána. A család többi tagja még odafönt készülődik. Félúton már az apja után nyivákol, a taxi szinten már bömböl, irány vissza. Úúúúgy kiráznám a gatyájából J

A Sentosára vezető út a híres egymásra dobált dobozokból álló lakótömb mellett vezet el. Interlace a lakótömb neve. Ez az előkelő társasház az egyik legérdekesebb építészeti megoldás. Ole Scheeren készítette. Maga a kompozíció merészen egyszerű, és új lehetőségeket mutat a magán- és közösségi terek összekapcsolására. Ez kihívó szakítás a tipikus toronyház-konfigurációval a szingapúri lakóépületek között. Kár, hogy ez nem egy középület, ahol többen csodálhatnák meg.

Erről jut eszembe a nemrég olvasott cikk a Bosnyák tér fejlesztéséről. A világhírű Zaha Hadid Architects tervezi a Bosnyák tér új központját. A névadó építészlegenda 2016-os váratlan halála után is tovább működő cég most Budapesten is megveti a lábát. A Hadid védjegyének számító hullámzó, áramló, fluid formavilág örökségét tovább viszi utódja is. Korábban már a Szervita térre is megálmodtak egy üvegpalotát, de végül az a projekt nem valósult meg. „Várost a városban tervezünk, egy találkozóhely identitással, diverzitással, a város zajától védett belső sétánnyal. A szolgáltatások, kereskedelmi funkciók a forgalmas Csömöri út mentén, a lakónegyed pedig a nyugodtabb Bosnyák utca környezetében helyezkedik el” – volt olvasható korábban a tervekkel kapcsolatban. Hogy ez miért érdekes? Mert a lakóparkot, ahol Szingapúrban a gyerekekkel laktunk, szintén ez az iroda tervezte. Az épületeket elnézve érezni a tervezők vonzalmát a hullámzó formákhoz.

A tenger hibátlan, mint ahogy hibátlan a fish and chips is. A jeges vödörben kihozott rozé sem rossz. Levi megszállottan homokozik. Én hozok neki aranyárban egy dömpert és mi a nyerő? A papírpoharak, amikben az első kör üdítőt ittuk. Tudhattam volna. Ez annak idején a fiaimmal is így volt. Szerencsére még indulás előtt megtudtam, hogy csak odafelé megyünk taxival. Elvileg az a cél, hogy a viszonylag hosszú (félórás)hazaúton Levi elájuljon egy kicsit a kocsijában kényelmesen és ha még otthon is alszik, nem kell felébreszteni, ellentétben a taxival, ahol kiszálláskor garantált a nyűgös ébredés. Ember tervez... Levi meg nem alszik, csak max. negyed órát. Visszafelé kisvasúttal és metróval jöttünk, tulajdonképpen egészen a házig. Az átszállásnál még beültünk egy bajor sörözőbe. A bőrnadrágos pincér kamuzik, vászonból van a gatyája. De a perec és a sör határozottan eredeti. A közlekedésnek csak annyiban volt jelentősége, hogy akkor nem strandruhában telepedek a hátsó ülésre, hanem egy fokkal városiasabban. Bár, ez rajtam kívül senkit nem érdekelt és a papucs így is teljesen elfogadott.

Már napközben feltűnő volt, hogy Levi tüsszög. Aztán hazafelé már folyt az orra is. Otthon a fürdetés után átmosták az orrát sós vízzel, remélhetőleg a dolog ennyiben marad. De lefektetés után a szobája kameráján hallatszott, hogy már köhög is. Akkor rendesen bekapott valamit, vélhetően az oviban. Kicsit aggódva várjuk a holnapot.

Vacsorára feljöttek a barátaik, Gavin és Caroline. Jót beszélgettünk és elfogyott a Zwack féle Birs pálinka is. Amikor a vendégek elmentek, mi is behúzódtunk a szobánkba, de a fiatalok még sokáig beszélgettek odakint. Elvileg Levi várható ébredését várták, de a gyerek eldugult orral is nyugodtan alszik. Lesz nekik nemulass ha a gyerekek akkor ébrednek, amikor ők már pihenni szeretnének.