2024. febr. 18.

nana...

 Elcsípett beszélgetés két fiatalabb nő között (mármint hozzám képest)...

"Oh, igen, én is a Táncsics Gimnáziumba jártam. Tudod, volt az a két ulibuli iskola mellette..."

Első őszinte reakcióm: "Anyád!" Méghogy ulibuli...

A Táncsics Gimnázium Budán egyszer csak hozzáépült egy nagymúltú épületegyütteshez, amely a Márvány utca 32. szám alatt állt. A pontos dátumot meg sem találtam a net bugyraiban, az biztos, hogy amikor én a Kossuth Lajos Közgazdasági Szakközépiskolába kezdtem járni 1974-ben, akkor már ott volt, ahogy ma mondanánk "zsír új" állapotban. Talán még irigyeltem is 14 évesen a modern külsőt, ugyanakkor kifejezetten büszke voltam rá, hogy már a nagybátyám és az apukám is a Kossuthba járt. Ugyanis a Kossuth 1918-ban nyitotta meg kapuit. Amikor én a 70-es években odajártam, az éppen működő középiskolák között igenis rangja volt a sulimnak. Ha valaki a Közgáz Egyetemet vette célba, kifejezetten jó ajánlólevélnek ígérkezett a Kossuthos végzettség (a Ponty utcai mellett)

Az azóta eltelt években szomorúan hallottam, hogy már a neve sincs meg a valaha patinás épületnek és intézménynek. Ma már Budai Gimnázium és Szakközépiskola (illetve a Szigeti György Műszaki szakközép miatt még a Technikum titulust is megkapta)

Szóval, az ulibuli iskolám már 105 éve áll ott és oktatja az ifjúságot. Kicsit több tiszteletet neki!








Nincsenek megjegyzések: