2019. márc. 13.

Gondolatok az "átiratokról"

Biztosan belefutottatok már olyan cikkekbe, amelyek arról szólnak, hogy a ma gyermekének túlságosan bonyolult Jókai, Gárdonyi és más meghatározó magyar író. Ezzel kapcsolatban végre olvastam egy tökéletes összefoglalót,  Mezei László Miklós szinte az én gondolataimat vetette papírra. Egyetlen részletét szeretném itt veletek megosztani, ami viszont tökéletesen érzékelteti a dolog súlyát, bármennyire is viccesnek tűnik. Akit az egész - komoly - cikk érdekel, az alábbi linken megtalálja. Kifejezetten ajánlom elolvasásra!

"Én mindössze azt kívánom azoknak, akik részt vesznek a „lebutított” klasszikusok előállításában és terjesztésében, hogy egy fölséges Jókai bablevest pasztilla formájában fogyasszanak el. Nem kell vesződni a terítéssel, a főzéssel, nem kell időrabló beszélgetést folytatni az asztaltársasággal, nem kell fölöslegesen koccintani és a másik egészségére kívánni az ételt, italt. Nem. Elegendő bekapni egy kapszulát, elvégre abban is benne van a tápérték és az ízanyag."


http://folyoiratok.ofi.hu/konyv-es-neveles/a-lebutitott-jokai

Miután letudtam Dan Simmons Terrorját, amely köztudottan világsiker, nagyon kemény vélemény alakult ki bennem ezzel az egész lebutítási dologgal kapcsolatban, amit ha most itt részleteznék, szerintem a Nagy Testvér letiltaná a blogomat, úgyhogy jobban jártok Mezei László Miklós jól átgondolt, világos és részleteiben is mellbevágó soraival.

Nincsenek megjegyzések: