2019. márc. 18.

A gyűjtő

Nem ismerek olyan embert, aki ne gyűjtene valamit, bármit. Talán csak az édesanyámat, aki olyan mértékben nem ragaszkodik semmihez, hogy néha elbizonytalanodom, ő vagy én vagyok a kakukktojás a családban? :D De a viccet félretéve ... Amióta az eszem tudom, mindig volt valami gumidominóm, hosszabb vagy rövidebb ideig gyűjtögettem valamit. A többségüktől aztán idővel megváltam. Nem, a szemétbe nem dobok szinte semmit, de vagy a bolhapiacon adtam túl rajtuk nevetséges, valóban bolhányi áron, vagy barátokhoz vándoroltak.
Amitől végképp nehezen tudok megválni, azok a könyvek. Ha úgy vesszük, ebben a tekintetben nem vagyok valami nagy környezetvédő, vallom: hogy amikor kinyitok egy papíralapú könyvet, akkor felsóhajt egy fa megnyugodva, hogy van élet a kivágásuk után is. A könyv nekem örök szerelem. Egyformán imádom az új könyvek bódító friss illatát (igen, még a tankönyvekét is) és az antikvár könyvek sokat megélt, a betűkön túli történeteket őrző illatát is.

A nagy könyves kihívás kapcsán már többször említettem a Reader's Digest Válogatás sorozatát. Az elsőt kíváncsiságból rendeltem meg, mert egyszerűen nem tudtam elképzelni, hogyan lehet négy regényt egy terjedelmében kiadni úgy, hogy ne vesszen el a lényeg, a gördülékenység. Azt kell mondjam, meg tudják csinálni. A sorozatban már jó néhány olyan regénnyel találkoztam, aminek az eredetijét is volt alkalmam olvasni és bizony nem tudnám megmondani, hogy mit vágtak ki, mert valahogy minden benne volt. Talán feszesebb lett, de az olvasó szempontjából épp olyan élvezetes. Mindenesetre szenvedélyes gyűjtője lettem, nem hagyok ki egyetlen újonnan megjelenő kötetet sem.

Az első kötetben ezek a regények kaptak helyet:
Douglas Preston és Lincoln Child: Macallan bosszúja
Mary Higgins Clark: Tégy úgy, mintha nem ismernéd
Dick Francis: Súlyos büntetés
Erich Segal: Csak a szerelem

Az első könyv fülszövege: A kincsvadászok (már érdekes!) évszázadokon keresztül próbálkoztak azzal, hogy megfejtsék a Verem titkát, amely egy ördögi módon megtervezett labirintus Maine partjainak közelében egy kis szigeten. Vajon tényleg az útvesztőben lapul a legendás kalózkapitány temérdek kincse? Vagy pedig csak egy halálos csapdát rejt a labirintus?

2. Nagyon elegáns luxuslakást árulnak a manhattani Centrál Park mellett. Lacey Farrell, a tehetséges fiatal ingatlanügynök mindent megtesz, hogy vevőt találjon az értékes ingatlanra. Aztán egy estén rossz időpontban rossz helyen van, így akaratlanul is tanúja lesz egy szörnyű tragédiának. Ettől kezdve menekülnie kell.

3. Az ifjú Ben Juliardnak semmi nem  okoz nagyobb örömet, miont naphosszat telivéreken lovagolni. Egy napon mégis úgy hozza a sors, hogy politikus édesapja kedvéért lemond arról, hogy zsoké legyen és segíti a parlamentbe jutsáért folytatott választási kampány alatt. Apa és fia azonban hamarosan ráébrednek, hoy a politika ugyanannyi izgalmat és veszélyt rejt magában, mint egy lóverseny, és az életüket kockáztatják.

4. Matthew Hiller zongoristaként ígéretes tehetség volt, de zenei karrierjét felcserélte egy afrikai misszióval, és ettől kezdve életét a gyógyításnak szentelte. Afrikában megismerte az őszinte szerelem érzését, majd egy borzasztó tragédia gyökeres változást okozott az életében. Amikor azonban a világhírű genetikus professzornak régi, nagy szerelmét kell kezelnie, belátja, hogy a tudomány már nem segíthet. Csak a szerelem.

Nos, csak azért osztottam meg a fülszövegeket, hogy lássátok, nagyjából milyen témakörökben íródnak azok a regények, melyeket érdemesnek találnak a Válogatásba kerülésre. Most kb. a 130. kötet táján járok, ami annyi mint 520 regény. Szerintem 5 % körül jár azoknak a száma, amelyek végül csalódást okoztak. Azért ez nem rossz arány.


Nincsenek megjegyzések: