2009. okt. 17.

Horoszkóp és egyebek

Nem szeretem a horoszkópokat. Humbugnak, átverésnek tartom alapvetően, bár sokszor szórakoztató. Valószínűleg azóta vagyok ilyen "ellenséges" viszonyban vele, amióta beígérte Fortuna szerencseasszonyának közeli látogatását, én meg komolyan vettem és persze anyósomon kívül nem jött senki. De a napokban olvastam egy cikket, ami azért elgondolkoztatott.
"A klasszikus tanítás szerint Isten először megteremtette a földet, a vízet, a tüzet és a levegőt, amelyből aztán létrehozta az egész teremtést. A négy elem segítségével jellemzést adhatunk az állatövi jegyekről is."
A férjem Kos, én meg Hal vagyok, ami a fentiek értelmében azt is jelenti, hogy Tűz és Víz. Ez az álmoskönyv szerint nem sok jót jelenthet. De már harminc éve működik.
A kisebbik fiam szintén Víz, lévén Skorpió. Hát, ez megint hibádzik, mert nem sok közös van bennünk.
Viszont a nagyobbik fiam és a nagyapja (Ikrek és Mérleg) mindketten a Levegő szülöttei. Így már érthető az a különös kapocs, ami kettejük között van.
Amúgy meg Goethe: Szellemek éneke a vízek felett c. versében olyan szépen megfogalmazza:
"Az emberi lélek tükre a víz,
mennyből jön alá, mennyekbe megy föl,
s lekényszerül megint a földre,
örök utas."

2 megjegyzés:

Lazac írta...

Szép ez az idézet...a horoszkópok elég nagy marhaságok. Az amit asztrológus készít, személyre szabva, az már nem az. :)

Béb írta...

Valaki Nők lapját olvas... :-)
Tipikus pesszimista Halak hozzáállás. :-P