2018. okt. 20.

Mai morgós ...

Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés. Nagyon.
Van egy kedves kutyás ismerősöm, aki hosszú évek óta segít az elesetteken. Ott van, ha a kerekesszékesek ügyéért kell kiállni, ott, ha az otthon ápolásért és most ott, ahol a hajléktalanoknál kél el a segítség.
Kiírja a Facen, hogy *sírvaröhög, amiért a Magas Hivatal képes volt olyan határozatot hozni, miszerint a bíróság elé idézett hajléktalant házi őrizetre ítéli. A Hajléktalant!
Mindenki, aki ismeri őt, tudja, hogy a sorait úgy pötyögte be, hogy közben fogja a fejét és elkeseredésében, amiért ez az ország ott tart, ahol a szociális problémák kezelésében, egyszerre sír és kínjában röhög.

Érkezik az "ügyvédnő" Bécs városából, aki azonnal lekapja a tíz körméről, hogy az ilyen érzéketlen viccelődők többet ártanak az Ügynek, mint amennyit elképzelni bír. És ha már segíteni nem tud, akkor legalább ne ártana.
Ő, aki napi rendszerességgel van ott, ahol a rászorulók mellé kell állni. Kiállással és tettekkel egyaránt.
De Ügyvédnő odakintről Tudja, hogy neki fingja sincs semmiről. Én meg vagyok olyan hülye, hogy beszállok a szócsatába és mivel tudom, hogy a legutóbbi Pisa jelentés is milyen lesújtó eredménnyel zárult, hát, megírom, hogy valószínűleg ő is elbukott volna a megmérettetésen, a sírva nevetést ezúttal még véletlenül sem a jókedv generálta, sokkal inkább a tehetetlen keserűség az emberi hülyeség felett.
A válasz nem késlekedik, én is megkapom, hogy nem tudom, mit jelent a sírvaröhögés; és a sírva nevetés egyébként sem ugyanaz (próbáltam neki cizelláltabban fogalmazni). És ha nem teszek semmit az elesettekért, akkor maradjak csöndben.
Öregszem, talán ezért sikerült úrinőnek maradnom és nem küldtem el a kedves Ügyvédnőt oda, ahol még villoghatna a dr-ral a neve előtt, bár senkit sem érdekelne. Még megírtam neki, hogy mint ügyeletes okoskának felhívnám a figyelmét arra a tényre, hogy sosem egészséges ha valaki azt hiszi, hogy nála és csakis nála a Bölcsek köve. Aztán jó munkát kívántam és magam előtt letettem a nagy esküt, hogy ennek a libának, trollnak, vagy bárhogy becézzem, egyetlen további sorára sem reagálok. Az, akit "védeni" próbáltam (bár, erre az ég adta világon semmi szüksége nincs, mert nála kevesebb erős embert ismerek), egy jelzéssel nyugtázta, hogy köszöni a soraimat.
És mielőtt a lényeg elsikkadna... ami mostanában ebben az országban zajlik, azon már tényleg csak sírva lehet röhögni.

PS. időközben kiderült, hogy az Ügyvédnő a Külügyminisztérium alkalmazottja. Innentől már nem csodálkozom semmin. Amilyen a főnök, olyan a beosztott. Ennyi.

1 megjegyzés:

Alessia írta...

Baszki... :-( Kár, hogy nem láttam ezt meg, én is levezettem volna valahol a napi feszkót. :-P