2009. nov. 22.

Olvasmány ...

Ritkán fordul elő velem, hogy egy könyvet leteszek, nem tudom végig olvasni. Többnyire hajt a kíváncsiság, ha már elkezdtem, a történet végére akarok járni. A legutóbbi Válogatás kötettel mégis így jártam. Van benne egy regény, Tom Rob Smith: A 44. gyermek című regénye ... A könyv újdonságként megjelent a könyvesboltokban is, gondoltam, jó kis történet lehet. Azonban már a kezdés olyan sokkoló volt, hogy komolyan elgondolkodtam, van-e gyomrom hozzá. Aztán a folytatástól egyre inkább bizonytalanná váltam. A fülszöveg szerint a történet: " 1953-ban a Sztálin által bűnözés-mentesnek kikiáltott Szovjetunióban a belbiztonsági erők tartják rettegésben a lakosságot. Amikor Andrejevék gyanakodni kezdenek, hogy négyéves kisfiúkat meggyilkolták, Lev Gyemidov azt a feladatot kapja, hogy némítsa el azokat, akik ezt a felháborító állítást híresztelik. Ahogy múlik az idő, Lev ráébred, hogy nem szállhat szembe az igazsággal - még akkor sem, ha ezzel nemcsak a saját életét kockáztatja, hanem feleségét és idős szüleit is veszélybe sodorja."
A regényben aztán szó van elképzelhetetlen nyomorról, éhezésről, kannibalizmusról, kegyetlenkedésekről és még csak a 30. oldalnál tartok. A végkifejlet valószínűleg megnyugtató lesz, de ki tud addig még 300 oldal tömény rettenetet átélni?

7 megjegyzés:

Csillagvihar írta...

Óóóó!
Már a múltkor írni akartam, hogy találtam ezerévvel ezelőttről 6 db Válogatás könyvet és rögvest te jutottál eszembe.
Kéred? Szívesen elküldöm, mert nálad jó helyük lenne, engem viszont nem érdekelnek.
Ha akarod, e-mailben megírom a tartalmukat.

Golden írta...

aranyos vagy, de szerintem mind megvan :)
azért ha nem nagy fáradtság, a címeket megírhatod, akár csak az elsőket és akkor már be tudom azonosítani

Csillagvihar írta...

ok, akkor valamelyik nap előturizom megint őket.

Béb írta...

olvastam a könyvajánlót és úgy döntöttem, h nem szeretném én azt elolvasni.

Golden írta...

meg tudom érteni ...

Unknown írta...

Goldenkém, nem köll ám mindent elolvasni amit papírra nyomtattak.... :-P :)

Unknown írta...

Asszem ez neked túl sötét. :(