2013. márc. 18.

Mostanában...

Hát, mozgalmas volt az év kezdete mindenféle tekintetben... de ami miatt igazából ebbe az írásba kezdtem, hogy hosszúnak tűnik ez a tél nagyon, és a március 15-én mindent betemető hó már nekem, a megszállott hóimádónak sem esett jól.
Tíz nappal korábban Londonban napoztam a kellemes tavaszi napsütésben, most meg újra magamra rántottam a ruhásszekrényt és egy-egy parkbeli kutyázás után elgondolkodtam rajta, hogy lenne létjogosultsága egy nagy bögre forraltbornak. Március idusán!
Itthon a kényelmes melegben,  vagy a széltől letakarított járdán szaporázva a lépteimet a kellemetlenül szembe fújó szélben, azt hittem, hogy ez már tényleg mindennek a teteje.
Aztán bekapcsoltam a tv-t és összeszorult szívvel hallgattam a fáradt, fázó, fásult embereket, akik a hó fogságában töltöttek órákat a csodában, embertársaik segítőkészségében bízva. Elképzelhetetlen volt a  szituáció, mint ahogy az is, a napi hírek "fényében", hogy a segítség meg is érkezik. Nem a hatóságoktól, hanem magánemberektől, gonosz módon "megtréfált" lánglovagok személyében, akik erejüket megfeszítve igyekeztek biztonságba juttatni az úton rekedteket.
Szerencsém volt, hogy nem kellett átélnem ezt a kétes értékű kalandot, de meghatott az az egymásra figyelés, ami ha másban nem, akkor facebookos üzenetek formájában is megjelent. Egy hálás köszönet itt a várakozókhoz eljuttatott forró tea miatt, ott egy felhívás, hogy menedéket keressenek egy érzékeny rakománynak. Mostanában divat szídni az internetet, bár nem ő tehet róla, ha az emberek nem úgy és nem arra használják, ami a tényleges szerepe lehetne. De most megérezhettük mindannyian, hogy milyen jó, hogy van. Hogy a család híreket kaphat, hogy a segítség útmutatást... szép volt, megható az összefogás. Végre valami igazán emberi, amitől elszoktunk mostanában!
Tudom, hogy ez valószínűleg nem jut el a címzettekhez, de egyszerűen muszáj nekem is itt, ezen az alig néhányak számára ismert fórumon megköszönnöm, hogy minden korábbi riasztó példa ellenére, nem halt ki még az emberség belőlünk. Ettől valahogy jobban indultak a napok mostanában.