2011. nov. 30.

50 felett

Na, ilyen rosszul hangzó címet adtak egy újságmellékletnek nemrégiben. Jó, tulajdonképpen csak nekem hangzik rosszul, talán mert érintett vagyok... Ezt ne is ragozzuk!
Szóval, a mellékletben elég sok érdekes cikkecske foglalkozott az "ezüst-generációval" (ez az 50-59 évesek művészneve). Apró mellbevágó tény, hogy nyolcvanas apukám járt az Ezüst-net klubba, amitől én azt is hittem, hogy az ő korosztályukat becézik ilyen kedvesen. Hát nem, már én vagyok az ezüst generáció. Banyek.
Na szóval, hogy végre már a tárgyra térjek, a Szonda Ipsos kutatása szerint nem csak a húszéveseké az internet. Ezt mondjuk, én is sejtettem. És a blog sem ismeretlen ötven felett. Rab László, aki egyébként a cikket jegyzi, azt írja:
" Évekkel ezelőtt beküzdöttem magam egy blogközösségbe. .. Azt hittem, s emiatt kezdetben óvatosan kommenteltem, hogy csupa fiatal ember kakaskodik a blogos küzdelmekben. Hány fölösleges perc és óra ráment arra, hogy az ember az álnevével belesimuljon a virtuális környezetbe! S mekkora csalódás volt, mikor megtudtam erről-arról, hogy valójában kicsoda. Mert a blogban a privátleveles sugdosás éppúgy része az életnek, mint egy falu mindennapjaiban. A blogközösség egy alkalommal személyes találkozót is szervezett. Nosza, gondoltam, most szembesülhetek vele, vénemberként hova keveredtem. És itt ért a legnagyobb meglepetés, mert nem tizenévesekkel, szinglihordákkal, s nem yuppie trendikékkel találtam magam szemben, hanem többgyermekes családanyákkal, kertjüket rendben tartó, unokáikról soha el nem felejtkező Matuzsálemekkel, mint én magam is vagyok. Akik úgy indulnak balatoni nyaralójukba, hogy zsinórokat tömnek amúgy atombombát is tartalmazó női táskáikba. Hátha lesz alkalmuk arra, hogy egy blogbejegyzést összeeszkábáljanak. Hozzá fotót biggyesszenek, vagy zenét osszanak meg a barátaikkal. Mert ehhez van kedvük. A mai ötvenesek lesznek a wifit használó első nyugdíjas korosztály. Akiknek a vérnyomáscsökkentő gyógyszerek mellett talán a legfontosabb az lesz, hogy rendben legyen a széles sávú internetkapcsolatuk is. "
Szóval, ilyesmik álltak a cikkben... hahó, nagyvilág, 50 felett is van még élet! Bár, az az ezüst generáció azért még mindig elég rosszul hangzik ... Vagy nem?

4 megjegyzés:

Béb írta...

Hajrá Golden - aranygeneráció még rosszabbul fog hangzani - tessék lelkesen blogolni az elöregesedés ellen! :-)

Golden írta...

kösz gyerek, tudtam, hogy rád lehet számítani :)

Lazac írta...

hehe, megnyugodtam :):):):)

Aliana írta...

Az ezüst egy nagyon szép nemesfém, kellemes, szép csillogással :)
Ha innen nézzük, talán nem hangzik olyan rosszul ;-)