2015. jan. 21.

Ez itt nem a reklám helye... vagy mégis ...

Időtlen időkkel ezelőtt hagytam magam elcsábítani a Válogatás könyveinek sorozatára. Azt kell mondjam, nem bántam meg. Egy könyvet ma megvenni, nem kevés érvágás, főleg ha az ember lánya olyan megszállottan vágyik olvasnivalóra, mint én is. Ez a sorozat pedig a maga módján a segítségemre van. Egyrészt az ára miatt, mert egyetlen kötet ára egy drágább könyvének felel meg, esetleg két olcsóbbnak, de cserébe NÉGY történetet kapok. Persze, meglepetés, hogy mit. Talán, ha külön-külön látnám őket a könyvesbolt polcain, nem nyúlnék utánuk. De az az igazság, hogy ritkán csalódtam. Az esetek túlnyomó többségében könyvenként mind a négy történet megfogott valamivel és nem bántam meg, hogy elolvastam őket.
Persze, négy teljes regény nem férne el egy kötetben, de akárkik zanzásítják ezeket a történeteket, nagyon jó munkát végeznek. Volt már olyan történet, aminek az eredetije is megvolt és hiába olvastam árgus szemekkel, nem fedeztem fel a vágásokat, nem maradt bennem hiányérzet a rövidített változat után sem.
Ma pedig megérkezett a sorozat 100. darabja:

John Grisham: Platánsor
Seth Hubbard milliomost a Clanton nevű kisvárosban holtan találják, és a kapzsi rokonok várják az örökséget. De Hubbard ügyvédje, Jake Brigance kap egy levelet, hogy megváltozott a végrendelet, és indul a jogi csatározás az ügyvédek között.

John O'Farrell: A férj, aki elfelejtette a feleségét
Jack Vaughan egy reggel a londoni metróban rádöbben, hogy nem tudja, kicsoda, nincs semmi emléke az életéről. Ahogy kezdi összerakni az emlékeket, találkozik egy vörös szépséggel, akiről kiderül, hogy a felesége, és éppen válófélben vannak.

Robert Crais: A gyanúsított
Scott James,Los Angeles-i rendőr nem tud szabadulni a borzalmas élménytől, amikor megölték mellette a társát. Aztán Maggie, a lelki sérült katonai kutya lesz a társa, és jól boldogulnak egymással, mert elég sok hasonlóság van a sorsukban.

Richard Paul Evans: Elveszett december
Luke Crips otthagyja az apját és a családi vállalkozást, és léha életmódjával elherdálja az örökségét. Amikor összeomlik az élete, nem akar az apjához fordulni segítségért. A tékozló fiú modern története a reményről és az igaz szeretetről szól.


Nincsenek megjegyzések: